Barcelona Baby

hemma igen efter en fullspäckad och jäkligt bra vecka med syrran!
kom ner i måndags och tog oss till Barceloneta, området där vi skulle bo. där ringde vi gulliga raul som kom med nycklarna till lägenheten. vi bar resväskorna upp 108 trappsteg (haha, ja jag räknade) till takvåningen där vi skulle bo. skitfin lägenhet och kanonläge.
låg på stranden nästan varje dag, och på eftermiddagarna njöt vi av god mat, dryck och sevärdheter... följde enbart med för sofies del, för jag är inte särskilt kulturell.. på torsdagen när vi skulle shoppa var det givetvis en helgdag i spanien så alla affärer va stängda, så vi brände våran shopping. fick med mig några armband bara.

 

måste berätta om torsdagskvällen som var den bästa! jag och sis gick på la rambla (stora gatan som har allt) och letade efter någonstans att äta. då haffas vi av en sånhär som delar ut flyers och börjar prata engelska med oss. sen frågar han "where are you from?" och vi svarar  "sweden" och då börjar människan prata svenska, haha! chockade blev vi! han ville ha med oss på en riktig shotrunda, men vi var hungriga och i behov av mat. då snek vi till oss en annan flyer och då hittade vi en liten restaurang/bar inne på en tvärgata, sinathra. när vi kom fick vi ett glas cava, sen beställde vi tapas och rosévin. efterrätt och sen bjöd dom på ytterliggare ett glas cava. sen strawberry daquiri, mojito.... dom kom in med drinkar åt oss så fort min syster var på toan, haha! och jag tackade och tog emot. sen shot.. underbara va dom, och vi var tvungna att gå innan dom hade supit oss under bordet.

kanonbra resa med andra ord, tror både syrran och jag är lika nöjda!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!