STUDENTKLÄNNING

måste ge er ett tips....
jag va inne i en för mig ny affär "ziz design" på torpa idag. jag säger bara att ni som ska ta studenten, kolla där! det va de sötaste vita spetsklänningarna jag sett!!

KUNDE BARA INTE LÅTA BLI...

råkade hamna på make up store för ovanlighetens skull... läppstift kan man aldrig ha för många av! denna gången blev det "obsess" ett kallt lila som kommer bli skitsnyggt nu till våren! och en smoothie :)

HAPPY

godmorgon! ska försöka ta mig upp ur min sköna säng och åka till vårdcentralen. sen ska jag hem och fixa med mitt projekt :) love it!

15 MÅNADER MED VÄRLDENS BÄSTA

hej solstrålar!
har precis vart på wetterhälsan och tagit bort mina stygn och tagit prover. hon sa att det såg jättefint ut flera gånger och att ärret knappt kommer att synas :) nu har pappsen och jag tagit en fika på ikea och är påväg hemåt. idag har jag och min pojke vart tillsammans i 15månader, jag älskar dig över allt annat <3

EGYPTEN, VILKEN JÄVLA RESA...!

ja herregud, vart ska jag börja?
den 10:e lämnade vi kalla sverige för en veckas (trodde vi) semester i marsa alam, egypten. det va en underbar vecka, vi hann med att ligga vid poolen, stranden, dricka fria drinkar under dygnens 24h osv. vi va i abu dabab på snorkeltur, simmade med stora havssköldpaddor och såg fina fiskar vid korallrevet. vi körde fyrhuling i öknen och gick på egna små upptäcksfärder i havet, där vi bland annat såg en bläckfisk, och när jag petade på den sprutade den bläck. jag skulle peta på allt vi såg, haha. klappade även en kamel, höll i minibläckfiskar, spelade minigolf och så shoppade vi såklart lite. världens underbaraste semester med världens bästa kille. så himla söt är han som gav mig en så fin julklapp. vi bodde på sentido, ett jättefint och lugnt hotell där vi hade utsikt över havet och poolen och dessutom all inclusive och kanonbra mat. vi hittade några kompisar där, honey som är servitör, sishamannen, väskmannen m.fl. tim köpte nämligen en sisha (vattenpipa) med sig hem. varje gång vi satt och puffade på stranden kom ALLA araber fram och frågade "hasisch?", haha nejnej sa vi, bara tobak....!

en vecka hade nu gått och det va fredag och dags att åka hem..... trodde vi. fredagmorgon fick jag jätteont i magen, men eftersom det är så vanligt i egypten trodde jag såklart jag fått i mig nån dålig mat.. tim gick till apoteket och köpte starka tabletter, mina symptom stämde ju på den vanliga turistsjukan och jag trodde på att medicinen skulle funka. så var inte fallet, det blev bara värre och värre. vi gick ännu en gång til apoteket och köpte smärtstillande (dessa tog jag dock aldrig). våran transferbuss som skulle ta oss till flygplatsen kom och vi försökte få en taxi istället vilket inte gick så vi hoppade på bussen. nu var smärtan enorm, så ont har jag aldrig haft i hela mitt liv, fyfan. vi började ana att det va något annat som va fel och hoppade av bussen och fick en taxi till närmsta sjukhus i port ghalib. där blev jag omhändertagen direkt och fick dropp med smärtstillande som inte hjälpte speciellt mycket. efter massa prover, ultraljud och flera doktorer som klämde och kände på mig kom de fram till att jag hade en jätteinflammerad blindtarm och behövde opereras akut. jag tänkte "gör vad ni vill" för jag hade sån smärta, medan tim blev jätteorolig och frågade om vi kunde åka hem till sverige och opereras. visst, det är erat val sa dom men det är en jättehög risk att den spricker om ni ska flyga och då är det allvarligt, man kan dö om allt läcker ut i magen...... då va beslutet ganska enkelt, hade hela tiden kontakt med mina föräldrar och vi va på ett privatsjukhus tack och lov. min mamma som är undersköterska och jobbar med sånt va ju skapligt orolig här hemma.... på fredagskvällen opererades jag av dr. zaid och min stackars pojkvän va helt förstörd så orolig som han va, det är inte så jättekul att höra hur dom skriker på arabiska inne i operationssalen.... det gick som tur var bra och efteråt var vi så lättade.

ja herregud, vilken resa! vi fick stanna 5 dagar på sjukhus och jag fick dropp och sprutor nästintill hela tiden. jag återhämtade mig ganska snabbt ändå (det är hårt krut i oss dahlare som bror min säger) och på tisdagen blev vi utskrivna och kom till ett nytt hotell "resta grand hotel" i närheten av sjukhuset. jag fick inte flyga direkt, och min älskling fyllde 21år på onsdagen så vi fick iallafall leva flott då med all inclusive även där. vi åkte tillbaka till vårt andra hotell "sentido" eftersom vi inte hann säga hejdå, de blev så glada och stackars honey blev alldeles tårögd. SOS hjälpte oss med flygresa hem så fredagen den 24:e (en vecka senare) fick vi resa hem till sverige. efter en biltur med en taxichaufför som körde i 180 blås så det bara skakade i bilen, på fel sida vägen och livsfarliga omkörningar kom vi till flygplatsen i hurghada där vi skulle flyga inrikes i egypten (!) till kairo. vi fick flyga buisiness class hela vägen hem med 3-rätters och bästa servicen, sitta i VIP-rum, åka rullstol och grejer. sen åkte vi från kairo till wien i österrike och därifrån till arlanda där SOS hade arrangerat taxi.

jag kan säga att utan min underbara pojkvän hade jag aldrig klarat detta, han får mig så lugn och trygg hela tiden. nu i efterhand är jag tacksam att det blev som det blev, för som mamma sa, hade vi flugit och den sprack i luften hade det förmodligen tillochmed varit försent att nödlanda.... vi va på ett fint sjukhus med bra doktorer och sköterskor, Ving skötte sig kanon och med hjälp av SOS kom vi hem tillslut. kommer aldrig glömma dom fina orden min kille sa till mig, med gråten i halsen efter operationen "man inser verkligen hur mycket någon betyder för en", och då vet man vad äkta kärlek är, han är bäst ♥ vill även tacka för allt stöd från familj och vänner här hemma!

för mig var det ändå världens bästa semester och det är väldigt viktigt för mig att inte bara komma ihåg den sista veckan, utan också den första underbara veckan. som sagt, nu mår jag bättre men jag springer ju inte fram direkt! va rädda om er, och se för guds skull till att ni är försäkrade när ni åker utomlands!!! PUSS ♥

jag & dr. zaid

SUNSHINE

hello!

nu kommer en liten rapport fran ett soligt egypten och marsa alam. idag har det vart jattefint vader och sol, vi har vart ivag pa snorkeltur och sett korallrevet, fina fiskar och simmat med stora skoldpaddor :) skulle bara meddela att vi har det bra har, ater gott och dricker gott. hotellet ar jattefint och vi har den sotaste stadaren (tell you later) nu kom min alskling med varan favoritdrink "monkey gland" sa vi hors, ha det bra! PUSS

image description

SUNGLASSES; ON

nu hoppas jag vi sitter på planet och är påväg, hihi! får se om jag kommer åt att blogga nåt under resan (ska försöka!) PUSSSS på er underbaringar från oss;

PÅ ARLANDA

sitter och busar med en söt liten tjej på Arlanda, vårat plan som skulle gå 07,15 är försenat till 08,30 så vi får underhålla varandra :) ska bli så himla skönt så ni anar inte, nu ska vi shoppa lite i taxfreen! ha det så himla bra här hemma, PUSS!

ETHNIC

vad tycker ni om make up stores nya look "ethnic"? jag gillar den skarpt, den lila ögonskuggan "folklore" jag köpte förra veckan tillhör ethnic-serien!

RESFEBER

okej, nu börjar jag få resfeber. imon är vi i ett helt annat land och varmare breddgrader, känns lite sjukt! ska strax in och sällskapa min pojke på lunchen, kolla över hans packning, sen drar vi mot Stockholm och sover där inatt, eftersom vi flyger tidigt imon. waaaah vad kul :D

PÅ BUSSEN

strax framme i Norrköping, bussen gick inte längre än dit, så min kära pojkvän är så snäll och hämtar mig. här är det halt och massa snö på vägarna, vilket gör att det ska bli ännu skönare att åka iväg :) bästa bror kom hem innan och blev klippt, sen skjutsade han in mig till stationen, han är snäll han! PUSS

HI THERE

igår va ni jättemånga inne här, undra vilka ni alla är, men det va kul, hihi! irrar runt som en vild liten höna och oroar mig för att jag inte fått med mig allt... åker till mitt hjärta idag, så flyger vi från arlanda tidigt på fredag. ska bli så skönt att komma iväg och få lite sol och egentid med varandra. nu ska jag måla naglarna, gissa vilken färg det blir idag? ;)

WAKIEWAKIE

godmorgon! har sovit som en prinsessa inatt, så himla skönt. idag ska jag packa klart, vaccinera mig och sen ska jag för första gången åka buss till mitt hjärta.

THE LAST GOODBYE

blev visst alldeles för sent ikväll. har träffat min underbara vän jannike idag och sagt hejdå för sista gången och kramat om henne ordentligt, hon åker ju till Australien och är borta på obestämd tid. kommer sakna dig gumman <3 sen har jag färgat mitt och mamsens hår, blev mucho bravo! godnatt :)

HAIRTIME

är helt galet kär i den här hårfärgen!! grymt sugen på en förändring när jag är hemma från egypten.... visst är den galet snygg? hon med dock!

GLITTERNAGLAR

som min fina vän dessi säger "det kan aldrig bli för mycket glitter" ;) har använt det rosa nagellacket "hilde" från MUS med ett guldigt lösglitter ovanpå. festligt va? :)

FULLSPÄCKAT SCHEMA

idag är det mycket som ska fixas. måste packa inför Egypten, städa, bära in möbler, fixa nya p-piller osv. så vi får helt enkelt höras senare, ha en bra måndag vänner :)

SÖNDAGSMYS

idag blir det söndagsmys. nu ska jag och hjärtat ut och gå, sen blir det ett varmt bad med våran nyinköpta badbomb :) lika bra att börja vänja kroppen vid vatten för snart åker vi!!

MELODIFESTIVALMYS

lördag och mysdag idag. vi har vart en sväng på a6 och shoppat lite och ikväll har oliver och josse vart här på myskväll med melodifestivalen :) bjöd dom på hemmagjord smörgåstårta och tjötade massor! besviken på våran norrahammarstalang ikväll, moniker imponerade inte alls iår :(

HAPPY FRIDAY

wihooo snart kommer min pojke :)) ikväll blir det massa mys och lugnt, eventuellt lite fix med mitt projekt med, hihi! vad tycker ni om den nya designen förresten? blir dock inte alls lika fin färg i iphonen... ha en trevlig fredag! puss ♥

LYCKA!

hihi, lindrade min abstinens lite idag, kunde bara inte hålla mig ifrån make up store... fick ännufler bra tips av lina samt lite prover med mig hem :) love make up store! läppstiftet heter "mandy" och är verkligen min färg. skuggan heter "folklore" och är precis nyinkommen idag. lina visade mig massa fina nyheter som nog kan inhandlas dom med sen....

LOVELY FRIDAY

äntligen fredag! idag kommer min pojke hit och myser med mig igen :) senare tänkte jag åka och fika med mina fina vänner dessi och susanna! ha en härlig fredag :) puss!

8 DAGAR

godmorgon! precis blivit väckt av min underbaring så nu är det dags att gå upp. idag är det 8 dagar kvar till Egypten!! galet :)

MAKE UP STORE-ABSTINENS

åååh! har fått make up store-abstinens igen.... inte omöjligt att jag besöker tjejerna på a6 imon. dock har jag en hel del annat att göra, men vi får se.

GARLIC

idag har det vart mycket och jag är helt slut! vart i stan, letat grejer, fixat fasters hår, städat ut massa osv.. nu har jag gjort mig välförtjänt av en god kvällsmat, knäcke med vitlökssmör och kiwi till efterrätt :) puss!

9 DAGAR

godmorgon!

har precis blivit väckt av min älskling. nu ska jag upp och sen en sväng till stan. tänkte göra lite fina naglar sen om jag hinner :) see you later!

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!